در مطلب پیشین با عنوان " چه مهارت‌هایی را باید بیاموزیم؟ " از ۴ مهارت مهم سخن گفتم، در ادامه به معرفی مهارت‌هایی که مستقیما به افزایش درآمد شما کمک می کنند می‌پردازم:

۵- بازاریابی و فروش : اگر نتوانید برای محصولات و خدمات‌تان بازاری بسازید عملا هیچ کاری نکرده‌اید! یعنی اگر سال‌ها تحصیل کنید، یک ایده نو رو شناسایی کنید و اون رو به محصولی ایده‌آل و باکیفیت تبدیل کنید اما در نهایت نتونید خریداری براش پیدا کنید عملا از دید اقتصادی کاری صورت نگرفته است..."بازاریابی و فروش" جز مهارت‌هایی است که در تمام دنیا مورد نیاز هست و اگر روزی به کشور دیگری مهاجرت کنید دانستن آن کارآمد و مفید خواهد بود.

۶- مهارت استفاده "صحیح" از شبکه‌های اجتماعی : اگر نتوانید در شبکه‌های اجتماعی به درستی فعالیت کنید، عملا حجم عظیمی از ارتباطات خود را از دست داده‌اید و این یعنی از دست دادن فرصت‌ها... استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی بدون برنامه‌ریزی صحیح جز اتلاف وقت نتیجه‌ای نخواهد داشت، از طرفی نحوه استفاده و مسیر رشد در هر سوشال یا پیامرسان با دیگری تفاوت دارد و هر کدام را بهر کاری ساخته‌اند که باید از این تفاوت‌ها آگاه باشیم.

۷- مدیریت کسب و کارهای آنلاین : بازار امروز همانند گذشته نیست، حضور در بازار آنلاین برای بسیاری از کسب و کارها و اصناف جز واجبات است. رصد کردن مداوم بازار آنلاین و اطلاع از ایده‌های جدیدی که در این بستر اجرایی شده به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی که مناسب کسب و کارتان است را شناسایی کرده و پیاده‌سازی نمایید. آشنایی با مراحل پیاده‌سازی، مدیریت و به درآمد رساندن یک کسب و کار آنلاین از ضروریات دنیای امروز است.

۸- خلق برند شخصی : در گذشته اینطور بود که می‌گفتند اولویت با تقویت برند سازمانی است و خوبه که مدیران در کنار آن به رشد برند شخصی‌شان نیز فکر کنند. اما امروزه داشتن برند شخصی اهمیت بالایی دارد، شما باید تکنیک‌های #برندسازی را بیاموزید و خود را به درستی معرفی نمایید. داستان خود را روایت کرده و مخاطبان هدف کسب و کارتان را گرد هم آورید.

۹- مهارت تولید محتوا : پیش‌تر نیز مفصل در مقاله‌ای توضیح دادم که در دنیای امروز "محتوا همه چیز است!" شما هر هدفی که در کسب و کارتان داشته باشید به نوعی با تولید محتوا گره خورده است... فرقی نمی‌کند که در چه جایگاهی هستید! رهبر، مدیر، کارآفرین، بازاریاب و ... باید قواعد و تکنیک‌های تولید #محتوا را بشناسید تا بتوانید پیام صحیح را به مخاطب برسانید و او را در مسیری که مد نظرتان هست قرار دهید و در نهایت رشد کنید.

در ادامه هر مهارت را به تفکیک توضیح می‌دهم و راه‌های آموختن آنها را بررسی می‌کنیم.

چه مهارت‌هایی را باید بیاموزیم؟
مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی