سومین مهارت از لیست مهارت‌های کلیدی به زبان انگلیسی اختصاص داده شده، آموختن زبان همیشه مهم بوده اما در شرایط فعلی که بسیاری به دنبال درآمد دلاری هستند اهمیت آن بیش از پیش افزایش یافته ! با وجود تمام مشکلات در نقل و انتقال پول و عقد قرارداد با کشورهای دیگر اما هستند کسانی که در این شرایط با ارائه خدماتی چون برنامه‌نویسی، ترجمه، تولید محتوا و ... با شرکت های بین المللی همکاری کرده و درآمد خوبی بدست می‌آورند.

از آنجایی که کشور ما در جذب سرمایه‌های و پروژه‌های بین‌المللی به حد کافی پویا نبوده و از طرفی در جذب توریست نیز در سال‌های گذشته نسبت به کشورهای دیگر ضعیف عمل کرده، شدت الزام آموختن زبان انگلیسی کمرنگ شده و به عنوان مهارت‌های اصلی به آن نگاه نمی‌شود.

در شرایط کنونی نمی‌توانیم پیش بینی دقیقی از آینده داشته باشیم، اما با مشاهده مجتمع‌های تجاری که با سرمایه‌های کلان میلیاردی در ایران رشد می‌کنند و هتل‌های چندین طبقه‌ای که ساخته می‌شوتد و تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که در حال رخ دادن است می‌توان احتمال تغییراتی را در آینده نزدیک داد و اگر این اتفاقات بسترسازی برای ورود ایران به بازار جهانی و گسترش صنعت گردشگری باشد (اگر باشد!) ، آموختن زبان انگلیسی پایه‌ای‌ترین و البته مهم‌ترین مهارتی است که هر بیزینس‌من ایرانی باید آن را کسب کرده باشد.

فارغ از آن افزایش میزان مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل و کار تاکییدی بر اهمیت آموختن این مهارت است. یکی از نیازهای ضروری و پایه برای مهاجرت آموختن زبان انگلیسی و زبان خاص آن کشور است. چراکه اولا بتوانیم با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنیم، نیازهای خود را بر طرف سازیم و در مواردی بتوانیم حقمان را بگیریم! (همه جای دنیا حق گرفتنی است!) علاوه بر آن توانایی مطالعه مقالات علمی روز دنیا و ارتباط با دیگر افراد متخصص خود بر ارزش این مهارت می‌افزاید و در نهایت فرصت های شغلی که در دل این مهارت وجود دارد مثل مدرس زبان، مترجم، مکاتبات بازرگانی و ... خود می‌تواند انگیزه خوبی برای آموختن آن باشد.

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی