رسیدیم به بحث دوست‌داشتنی "بسته‌بندی" (Packaging)... بسته بندی محصولات نقش موثری در ارتقا سطح برند و افزایش فروش داره؛ زیبایی، چشم‌نوازی، کارآمدی و خلاقیت در بسته‌بندی به همون اندازه‌ی عنصر تبلیغات میتونه در میزان فروش تاثیرگذار باشه.

یک بسته‌بندی خوب باید در درجه‌ی اول از محصول محافظت کنه ( مثلا از نور خورشید، ضربه و... ) بعد از اون اطلاعات مرتبط با محصول رو به مخاطب منتقل کنه ( مثلا دستورالعمل‌های استفاده، هشدارها، مواد تشکیل دهنده و... )، کاربردی بوده (مثلا درب کنسرو‌ها یا بسته‌بندی سس‌های کچاپ و... ) و به راحتی قابل حمل و استفاده باشه و در نهایت می‌تونه خلاقانه هم باشه! چراکه بسته بندی خلاقانه ، محصول شما رو در دریای وسیعی از گزینه‌هایی که پیش روی مخاطب قرار دارن، متمایز نشون میده.

به این جمله خوب فکر کنید " بسته‌بندی خوب در واقع می‌تونه ارزش ادراک شده محصول توسط مخاطب رو افزایش بده." اگر مطالب قبلی رو خونده باشین میدونید که من در خصوص قیمت و ارزش محصول (Price) صحبت کردم و گفتم به جز تخفیف دادن راه‌های دیگه‌ای هم برای افزایش ارزش پیشنهادی‌مون وجود داره... دقیقا بسته‌بندی حرفه‌ای محصولات میتونه یکی از اون راه‌ها باشه که ما قیمت محصولاتمون رو منطقی و معامله رو منصفانه جلوه بدیم. بعلاوه اینکه خود بسته‌بندی در تجربه‌ی استفاده از محصول هم موثره...

بسته بندی خلاقانه

خلاصه‌ی مطلب اینکه از این عنصر بازاریابی به سادگی نگذرید، معجزه‌ها در این مورد دیدم!... دو تا مطلب بعدی رو اصلا از دست ندید، نمونه‌های خلاقانه که در ایران اجرا شده رو براتون می‌گذارم.

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی