آقای مک لوهان می‌گوید " کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین می‌کند، انسان‌هایی که ملاقات می‌کنید و کتاب‌هایی که می‌خوانید." امروزه زمان قابل توجهی از روزمان به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اختصاص داده شده و نظرات دیگران در جزئی‌ترین تصمیم‌گیری‌های ما نقش پررنگی گرفته است، اما تاکنون هیچ آموزش همگانی، یکپارچه و سودمندی در راستای " استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی" ارائه نشده و فرهنگسازی لازم برای کار با این ابزارها صورت نگرفته، فقط مانند بسیاری از مواردی که در گذشته تجربه کردیم (ممنوعیت فیلم ویدئو، موسیقی و ساز، ماهواره و ... ) تلاش بر ممنوع کردن آن داشته‌اند، این است که چون آموزش‌های لازم ارائه نشده در بعضی از موارد به جای آنکه این ابزارها مفید واقع شوند، تاثیر منفی بر زندگی مخاطب می‌گذارند!

در حالی که با استفاده از این ابزارها می‌توان در زمان کوتاهی شبکه ارتباطی‌مان را به صورت هدفمند گسترش دهیم، از تجارب دیگران استفاده مفید داشته باشیم و حتی به رشد فردی و  توسعه کسب و کارمان کمک کنید. اما چگونه به این مهم دست پیدا کنیم؟

 

خودتان را با محتواهای مرتبط به هدفتان غرق کنید!

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، ورزشکار شوید، تغذیه سالمی داشته باشید، کسانی را دنبال کنید که محتواهای مناسبی در این زمینه منتشر می کنند، اگر می‌خواهید فروشنده و بازاریاب خوبی باشید، صفحاتی را دنبال کنید که در این خصوص آموزش‌های دست اول و کارآمدی ارائه می‌کنند، اگر می‌خواهید خوش‌تیپ باشید، لباس خوب بپوشید و بدانید که چی رو باید با چی ست کرد! کافی است صفحات فشن بلاگرها و فعالین این حوزه را دنبال نمایید ... باید هر روز و هر ساعت که دستتان به سمت گوشی می‌رود و چرخی در اینستاگرام می‌زنید محتوایی در راستای هدف‌تان ببینید.

قدیمی‌ها می‌گفتند دوستانت را به من نشان بده تا من بگویم در آینده چه بر سر تو می‌آید! اکنون من می‌گویم فالوئرهایت را به من نشان بده تا بگویم تو قرار است چه سرنوشتی داشته باشی! تا این اندازه ارتباطات در شکل گیری آینده ما دخیل است.

به اندازه ای این مطلب مهم است که هر آیتم را می‌خواهم در یک پست بنویسم، که سرسری از آنها رد نشوید و روی هر کدام کمی تفکر کنید، بعلاوه اینکه مورد شماره یک را می‌توانید هم اکنون اجرا کنید، "می‌خواهید به چه هدفی دست یابید؟ مخاطبانی از همان جنس را دنبال نمایید".

این مطلب را هم بخوانید : آگاه باشید و اجازه ندهید که شبکه های اجتماعی ذهنتان را خراب کنند!

آگاه باشید و اجازه ندهید که شبکه های اجتماعی ذهنتان را خراب کنند !
مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی