قدیمی‌ها میگن آدم بد باشه ولی بدگو نداشته باشه! ابراز نارضایتی و در مقابلش تعریف و تمجید دیگران از محصول یا خدمتی می‌تونه در نگاه مخاطب هدف تاثیر بذاره... من همیشه پیش از خرید از دیجی کالا نظر مشتریان رو می‌خونم و بارها همین نظرات باعث شده محصولی رو نخرم یا به سمت محصول دیگه‌ای سوق پیدا کنم.

احتمالا با این موضوع بر خوردید که در وب‌سایت‌های مختلف نظر مشتریان قبلی‌شون رو می‌نویسن یا در پیج‌های اینستاگرامی ویدئوی رضایت مشتری‌ها رو منتشر می‌کنن، این محتواها دقیقا با هدف کسب اعتبار از تعریف و تمجید دیگران منتشر میشه و بسیار هم کارسازه...

رضایت مشتری

در کنار مشتریان راضی، چهره‌هایی که در تبلیغ استفاده می‌کنیم هم در این امر تاثیر دارن. اگر چهره‌ی مناسب با محصول و خدمت و کاراکتر محبوب مخاطبان هدف انتخاب بشه، اثربخشی تعریف‌ها و تمجید‌ها چندین برابر میشه... من فلان بازیگر، استاد، خواننده، فوتبالیست، فودبلاگر ، فشن بلاگر، موزیسین، محقق، نویسنده و... رو قبول دارم و دنبال میکنم، پس اگر محصول و خدمتی رو پیشنهاد بدن و ازش تعریف کنن و مورد نیاز من هم باشه، بهش توجه می‌کنم.

پس سعی کنید، نمایش رضایت مشتری رو در مسیر تولید محتوای کسب و کارتون بگنجونید. تا احساس خطر در زمان خرید رو کاهش بدیم. عنصر Praises نیز مثل باقی عناصر در فرآیند بازاریابی نقش مهمی رو در جذب مخاطب هدف بازی می‌کنه.

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی