اگر در یک بازار رقابتی مشغول کار هستید و مشتریان بالقوه‌ی شما از محصول رقیب‌تون استفاده می کنن، باید با تکنیک‌های مختلف بازاریابی اونها رو متقاعد کنید که ریسک تغییر رو بپذیرن و ایندفعه که برای خرید اقدام کردن، محصول شما رو ترجیح بدن.

چرا میگم ریسک، چون مردم از محصولی که مدام استفاده کردن و ازش جواب گرفتن به سادگی نمی‌گذرن و انتخاب محصول جدیدی که هنوز کیفیتش ثابت نشده، حس امنیت رو ازشون می‌گیره و بعید هست که بدون دلیل بسیار قانع کننده به محصول جدید رو بیارن. پس وظیفه‌ی ما اینه که پیش از ورود به بازارهای رقابتی دلایل قانع کننده برای برتری محصول‌مون رو در آستین داشته باشیم.

یک روش موثر این هست که برای نشون دادن برتری‌ها و همچنین شباهت‌های محصول‌تون، می‌تونید اون رو با محصولات دیگر رقبا مقایسه کنید. نمایش شباهت‌های مثبت محصول ما با دیگران می‌تونه ریسک خرید محصول جدید ما رو کاهش بده و نمایش برتری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد محصول می‌تونه اون رو به یه پیشنهادی ارزنده تبدیل کنه.

اگر خیلی به کارتون مطمئن هستید و اهل چالش هستید، می‌تونید رویکرد و استراتژی تهاجمی‌تری رو انتخاب کنید. محصول رقبای خودتون رو مستقیم و غیر مستقیم نقد و بررسی کنید! البته واضحه که من تخریب رو پیشنهاد نمی‌کنم. ولی نقد منصفانه مثل محدودیت‌های آزار دهنده‌ی یک نرم افزار حسابداری، آلودگی زیست محیطی یک خودرو، تاثیرات منفی محصول آرایشی و بهداشتی فلان برند، گرانی بیش از حد و غیر منطقی یک محصول و یا انحصار طلبی بعضی برندها می‌تونه مخاطب رو به فکر جایگزینی (احتمالا محصول شما) بندازه

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی