مشتری ما رو چطور می‌بینه؟ چه درکی از کسب و کار ما داره؟ ما رو کم ارزش و سطحی می‌بینه یا منحصر به فرد و ارزشمند؟ ما رو متخصص و کاربلد می‌دونه یا تازه وارد و بی‌تجربه؟

تصویری که ما با تبلیغات و تولید محتوا در ذهن مخاطبان‌مون می‌سازیم ارتباط مستقیم با میزان فروش و وفاداری مشتریان‌مون در طول زمان داره...

مشتری محصول و خدمت ما رو چطوری ارزیابی می‌کنه؟ او باید بدونه روی چه چیزی سرمایه گذاری می‌کنه و آیا اون محصول و خدمت ارزش پرداخت این پول رو داره؟ باید مزیت محصولات‌مون رو نمایش بدیم و در بازارهای رقابتی با مقایسه با دیگر محصولات رقبا برتری خودمون رو ثابت کنیم.

آیا مشتری کار با محصولات ما رو پیچیده می‌دونه؟ اگر او کار کردن با محصول رو سخت بدونه احتمالا تمایلش به خرید کم میشه پس باید با ارائه‌ی مطالب آموزشی و نمایش نحوه‌ی استفاده از محصول این تصویر ذهنی رو برای او ساده کنیم.

مشتری چه میزان ریسک رو در زمان خرید محصول تصور می‌کنه؟ هرچی قیمت محصول بالا باشه، به همون میزان ریسک خرید افزایش پیدا می‌کنه و تحریک مشتری برای خرید سخت‌تر میشه. ما باید این باور رو برای او بسازیم که اگر چه قیمت محصول بالاست اما با خرید اون ریسک زیادی نکرده... به همین منظور با ارائه‌ی گارانتی و ضمانت تا حدی این ترس رو کاهش میدیم...

پس درک مشتری از ارزش محصول، میزان پیچیدگی کار با اون و ریسکی که در زمان خرید براش داره، می‌تونه او رو تشویق به خرید یا منصرف از خرید بکنه... لازمه که در تبلیغات و تولید محتوا درک و تصویری درست و مطابق با انتظار مشتری ترسیم کنیم.

در مطلب بعدی توضیحات بیشتری درباره‌ی ساده‌سازی کار با محصول می‌نویسم...

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی