هیچ کسی، تاکید می‌کنم، هیچ‌کسی، نمی تونه موفقیت یه کمپین تبلیغاتی رو تضمین کنه! اگر کسی چنین ادعایی کرد یا ناآگاه و بی‌تجربه هست یا کلاهبردار! کنترل تمامی عوامل داخلی و خارجی برای رسیدن به هدف غیر ممکنه، پس حتی اگر در تبلیغات‌مون حرفه‌ای عمل کنیم و بهترین ایده رو به بهترین شکل اجرا کنیم باز هم ممکنه تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی به نتیجه‌ی مطلوب یا حداکثری نرسیم و این ریسکی هست که ما در همه‌ی کمپین‌های تبلیغاتی‌مون باهاش روبرو هستیم.

با این وجود می‌تونیم در مرحله‌ی تحقیقات بازاریابی دقت بیشتری به خرج بدیم و با تکیه بر اطلاعاتی که از بازار هدف بدست میاریم، میزان خطا رو کاهش بدیم، در این حالت هست که میشه حاصل اجرای کمپین تبلیغاتی رو پیش‌بینی کرد. (پیش‌بینی نه تضمین!)

برای این منظور تا حد ممکن باید به جزئیات بازار هدف با ظرافت و دقت توجه بشه و پیش از شروع برنامه‌ی بازاریابی کلیه‌ی مراحل متناسب با اطلاعات بدست اومده بهینه و اصلاح بشه. بعد از اجرا هم، در هر مرحله بر اساس بازخوردهایی که بدست میاریم، اصلاحاتی رو در روند تبلیغات‌مون انجام می‌دیم، اینجوری می‌تونیم به پیش‌بینی که کردیم نزدیک بشیم. پس ما حداقل دو مرحله اصلاحات داریم، پیش از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و در حین اجرا.

هر چی تجربه بیشتر بشه، پیش‌بینی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر می‌شن و این پیش‌بینی کردن‌ها به ما کمک می‌کنن قدم‌های بعدی رو مشخص کنیم.ما برنامه‌ریزی می‌کنیم، حرفه‌ای عمل می‌کنیم و امیدواریم که نتایج مطابق با پیش‌بینی‌هامون بدست بیاد.

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی