خاطرتون هست توی فیلم راز افراد رو تشویق می‌کرد تا آنچه که می‌خوان بدست بیارن رو تصور کنن؟ یه بابایی رو نشون میداد که روی مبل نشسته و تصور می‌کنه اتومبیل محبوبش رو خریده؟! این تکنیک در بازاریابی هم کارایی داره!... به عبارتی اگر مشتریان بالقوه شما تصور کنن از محصول و خدمات شما استفاده می‌کنن و این تصویر و پیش‌نمایش رو بارها در ذهن خودشون مرور کنن، احتمال خریدشون به شدت افزایش پیدا می‌کنه.

خوب حالا این قانون چه طور به افزایش فروش ما کمک می‌کنه؟ "ایجاد تصویر ذهنی برای مخاطب هدف با اقدامات بعدی او (سفارش محصول) رابطه‌ی مستقیم دارد" نمایش اشخاصی که در حال استفاده از محصول و خدمت شما هستن و البته از این اتفاق راضین می‌تونه منجر به شکل‌گیری این تصویر ذهنی بشه...

تصویر ذهنی مشتری

دقیقا کاری که در اکثر تیزرهای تبلیغاتی رخ میده، خانم یا آقایی در حال استفاده از ماشین ظرف‌شویی ال جی ، گرافیستی در حال طراحی با قلم‌نوری سامسونگ و یا پیانیستی در حال نواختن قطعه‌ی زیبایی با پیانو یاماها هست. در همه‌ی این موارد اگر تبلیغ به خوبی ساخته شده باشه، مخاطب بالقوه خود را در حال استفاده از اون محصول تصور می‌کنه و جای کاراکتر تبلیغ ما می‌شینه. این یعنی ایجاد یک پیش‌نمایش و تصویر ذهنی از محصول در ذهن او.

تصاویر و ویدئوها در تبلیغات بسیار آسان‌تر از کلمات این تصویر رو در ذهن مشتری می‌سازن. اگر مشتری تصور کنه که از محصول شما استفاده می‌کنه و ازش حس خوبی می‌گیره. تا زمانی که این خرید رو انجام نداده احساس نیاز و کمبود می‌کنه.

فرقی نمی‌کنه محصول و خدمت شما چیه! استفاده از عنصر "پیش‌نمایش" یا همون " Preview" در بازاریابی کلاس زبان، در فروش تردمیل یا یخچال ساید بای ساید می‌تونه مفید باشه.

مشاوره و آموزش تخصصی کسب و کار با اوژن استوار
کتاب سفری از کارمندی به کارآفرینی